Elisabeth Wolfhagen

For at opnå momsfritagelse kræves et uddannelseskrav som Sundhedsstyrelsen og Skat har fremsat. Kravet er følgende:

Den primære alternative behandlingsform                                                          250 lektioner

Anatomi/fysiologi                                                                                                   200 lektioner

Sygdomslære/farmakologi                                                                                   100 lektioner

Psykologi                                                                                                                 50 lektioner

Introduktion til andre alternative behandlingsformer                                             50 lektioner

Klinikvejledning/klientbehandling                                                                           10 lektioner

Nordjysk Massageskole tilbyder en overbygningsuddannelse, som indeholder følgende fag:

Den primære alternative behandlingsform                                                 Max.   200 lektioner

Anatomi/fysiologi                                                                                                    200 lektioner

Sygdomslære/farmakologi                                                                                    100 lektioner

Psykologi                                                                                                                  50 lektioner

Introduktion til andre alternative behandlingsformer                                              50 lektioner

Klinikvejledning/klientbehandling                                                                            10 lektioner

Det betyder, at for at opfylde Sundhedsstyrelsen og Skats krav for momsfritagelse, skal du have en massøruddannelse eller anden alternativ uddannelse på minimum 50 lektioner først. Det specielle ved overbygningsuddannelsen på Nordjysk Massageskole er, at fagene tages som e-learning. Det betyder af fagene kan tages hjemmefra når du har tid. Den primære alternative behandlingsform, kan sammensættes efter dit behov, alt efter hvad du mangler. Det er tilladt i forhold til Skat, at afvikle undervisningen som e-learning.

De ovenstående fag kan tages som enkeltfag, hvis du blot mangler et eller flere af fagene for at opnå momsfritagelsen.

Overbygningsuddannelsen på Nordjysk Massageskole har fagligt niveau svarende til Sygeplejestudiet.

Pris:

Den primære alternative behandlingsform:                                                Max.         5000 kr.

Anatomi/fysiologi:                                                                                                         4000 kr.

Sygdomslære/farmakologi:                                                                                         3500 kr.

Psykologi:                                                                                                                     2000 kr.

Introduktion til andre alternative behandlingsformer:                                                 2000 kr.

Klinikvejledning/klientbehandling:                                                                                  500 kr.

Hvis flere kurser tilmeldes og betales på en gang, opnås rabat, dog max 2000 kr.

Momsfritagelse

Beskrivelse af uddannelsesforløbet